WELCOME

...inilah kehidupan

Friday, December 3, 2010

lalala kerja....

2 tahun menimba pengalaman di bumi UKM dari seorang pelajar kepada mereka yang digelar tenaga kerja, pengalaman kerja aku yang pertama, cukup memuskan, tidak dapat aku bayangkan saat pertama kali aku diterima sebagai pembantu penyelidik di Institut Alam Sekitar dan Pembangunan (LESTARI) owh sangat2 teruja...setelah 2 tahun aku meninggalkan tempat itu dengan penuh kenangan persahabatan dan pengalaman hidup bekerja dengan mereka yang sangat kita kenali...dari LESTARI aku kini menjadi warga Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan, seronok bekerja di sini, aku happy walaupun boss aku agak garang tapi dia mengajar aku banyak benda, tentang kerja dan kehidupan, galakan dan semangat untuk terus menggengam ijazah sarjana ditiupkan dengan marak kedalam jiwa aku...aku akan berusaha!
hari ini hari yang indah, aku laluinya penuh ketenangan, panggilan telefon memangil aku untuk ditemuduga membuatkan aku sekali lagi teruja...yess!! dah lama tak g temuduga nih...hehehe...sebuah syarikat perkapalan terhebat...inilah cita2 aku...kali ini peluang ini takkan ku biarkan pergi...usah dirayu lagi aku...usah dirintih kalau aku pergi...biarkan aku melangkah penuh yakin...menuju masa depan...kasih sayang?? pengorbanan?? aku dah terlalu bekorban, sehingga hati aku dah tak ada tempat untuk diguris, semuanya penuh dengan bekas2 luka...aku hipokrit?? yess aku hipokrit, aku jadi begini kerana manusia disekelilingku yg mengajar aku jadi begini...hahahaha....aku akan rebut peluang yang ada...takkan kutolak lagi seperti kisah semalam yang hanya mengundang penyesalan, mereka ibarat menanam tebu dipinggir bibir...

No comments:

Post a Comment