WELCOME

...inilah kehidupan

Wednesday, May 26, 2010

Bila Terasa Rindu...

"bila terasa rindu,
ku sebut namamu,
mengharap kau datang walau hanya dalam mimpi ku...."

melihat pada kenangan lama, gambar2 lama, hati sedikit terusik, membaca nota2 silam dalam lipatan sejarah lama, tercuit rasa hati, tersenyum namun ada juga titisan air mata...ku ukirkan satu persatu...

Ahmad Zulqurnain Ghazalli...orang nya ceria...bersamanya aku tak pernah kenal duka...ceria dan ketawa menghiasi kehidupan...zul budak baik..junior yang baik...saat dia datang tak sempat mengenali insan ni dengan dekat tapi lama-kelamaan aku jadi sayang dengan dia...dia juga bnyk mengajar aku erti kehidupan..agama...dia juga mcm guru pada aku....ingt dulu, masa tu TMK-12 ah..best sgt..pgram kerumah orang2 tua...zul pengarahnya...saat perkenalan tu menjadikan kami lebih rapat...beranjak masa...zul dah tahun 3...pernah 1 hari aku terdegr2 dia nk bertanding pilihan raya kampus...dan aku x bagi walaupun aku tahu dia akan jadi pemimpin yang baik...tapi zul masa tu dah tahun akhir, untuk apa lagi pertandingan tu??? masa aku di Kluang untuk kursus usahawan, sedang berkursus dapat satu panggilan berkaitan zul, aku tak senang duduk, risaukan dia...apa zul dah buat ni...malam tu juga aku keluar cabut dari camp...balik rumah dan esoknya balik ke UKM....mahu jmpa dia...mahu tgk muka dia...masa isu kolej, zul bangkit menjadi penyelamat adik2 yang terbuang...dia mampu jadi abg yang baik..mcm tak percaya...dan yg terakhir, zul nak balik kmpg..dah tamat pengajian kan (walau blm cnfirm)hhehehehe....zul dtg jmpa aku..salam dan mengucapkan kata2 akhir, sedihnya aku pada perpisahan itu...aku melihat dia menitiskan air mata..aku juga...aku kucup dahinya (kasih abg kpd adiknya)...aku doakan zul berjaya dalam kehidupan...zul pergi..air mata ku seakan tidak mahu berhenti....semester akan datang ada ke pengganti zul?? zul pergi tidak berganti...dan aku harap tiada lagi manusia mcm zul..sbb biar aku kenal Ahmad Zulqurnain sorang jer....hehehe...





fadzlin Hasani dan Noor Haffizie....ceritanya lebih kurang sama dengan zul..aku kenal mereka bertiga secara pakej...hahaha...terus terang aku cakap memang sayang gile dgn mereka ni. aku anggap mereka mcm adik aku...fad dah tamat pengajian..piji ada lagi...tp dah tak lengkap dah..kurang 2 orang...sedihnya...masa yang berlalu mematangkan mereka...dari awal daftar sehingga jadi senior dan menamatkan pengajian...untuk fad...semoga dapat kerja yang baik dan mencapai apa yg fad idamkan terutama untuk mencuri hati gadis yg abg ijan plg sayang tu...hahaha...dan bertambah matang....untuk piji..mcm2 cerita pernah abg ijan kongsikan dengan piji...ingt x ada satu hari masa MMP kita kuar kat ameer ali...semoga piji tamat pengajian dengan jayanya yer...biar lambt asalkan selamat...hehehe...kamu bertiga begitu bermakna dalam hidup abg ijan..dan sangt beruntung mengenali kalian...kalau boleh selamanya saya mahu kamu jadi adik saya.....

No comments:

Post a Comment