WELCOME

...inilah kehidupan

Saturday, June 5, 2010

jika aku sudah tiada....

akhir tahun 2008...aku kembali ke tempat ini...tempat yang mengajar aku erti hidup, persahabatan, jerih payah seorang pelajar...dan tempat ini juga cinta aku terlerai setelah 5 tahun berjanji setia...tempat yg penuh dengan cerita suka dan air mata...bersyukur aku, menyambung pengajian keperingkat sarjana di sini, ditawarkan menjadi felo penghuni di sini...tempat yang paling aku sayang selepas rumah aku di kampung...kehidupan disini buat aku bahagia....bermula lah tugas sebagai felo penghuni...K18D adalah blok yang dipertangungjawabkan kepada aku untuk menjaganya...aku terima dengan tangan yang terbuka walaupun semangat blok lama aku masih tebal dalam hati...tekad ku...blok ini harus diubah seluruhnya...segalanya perlu nampak baru dan ceria...ahlinya juga perlu bersatu...setahun membenih kasih...hari ini aku mampu tersenyum bangga...blok kami adalah yg terbaik daripada semua...kemenangan demi kemenangan...cerita demi cerita...hati aku semakin sebati di sini...tertumpahnya sayang pada seluruh ahlinya...ibarat keluarga yang besar dan bahagia...susah dan senang bersama...ketawa dan air mata...

MEP bertukar ganti...sampai kesatu batch dibawah pimpinan shah...aku tak tahu kenapa...aku korbankan cita-cita aku untuk terus berada di sini...cita2 untuk jadi cikgu aku lepaskan...aku tolak tawaran untuk DPLI...aku memilih terus berada di sini...tak tahu kenapa...tapi ini yang aku lakukan..waktu menolak tawaran...menitis air mata....cita2 sejak kecil lagi lebur...namun aku dah pun membuat pilihan...dan aku harus terima seadanya...dengan redha...aku teruskan pengajian di sini...kerja...dan tangungjawab...bersama adik2 aku ketawa...semakin hari semakin sayang... hadir peluang kedua...aku biarkan sepi tanpa jawapan..akhirnya tawaran itu pergi juga...pernah satu ketika ketika sedang berpenat lelah menjayakan sebuah program..satu kata2 yang membuatkan hati aku hancur dan benci pada mereka yang menyampaikan kata2 itu...nasihat seorang kakak yang sgt memahami perasaan adiknya ketika itu..meminta aku bersabar...aku kena kuat...terus berada disini untuk adik2 aku...kalau aku pergi siapa akan jaga dan tgk2 kan adik2 aku ni...terima kasih kak...pesanan akan saya pegang setakat ini sahaja...adik2 kita dah tamat pengajian kak...dan masanya untuk saya melangkah pergi..ikut jejak akak...akak jer yang faham perasaan saya...Puan Nur Farhana....hehehe

SUMPAH...DEMI ALLAH...aku terlalu sayangkan tempat ini...warganya...berat rasanya kaki nak melangkah keluar bila tiba masanya nanti....aku tak pasti kuatkah kaki ini melangkah nanti...mampukah air mata ini tidak mengalir...aku pergi bukan kerana aku gagal..tp aku mencari peluang yang lebih baik...pada Shah adikku..aku ceritakan semuanya...aku tau dia faham...malah sgt faham...pada adik2 pemimpin yang baru tercipta...semoga kalian kuat... bersatu membina ukhwah...mungkin setakat ini pertemuan kita...mungkin juga kita hanya ditakdirkan bertemu seketika...inginku minta maaf pada shahdan sbb tak dapat tunaikan janji waktu aku minta dia terima jawatan ini...aku yakin biar tanpa aku dia mampu jadi pemimpin yang cemerlang...kalau umur panjang kita takkan berpisah...berfikir2 tentang masa depan..aku kuat membuat keputusan ini...namun ada lagi janji yg perlu aku lunaskan...doakan aku berjaya...kalian tetap ada diati..sampai bila2...sampai mati...KOLEJ ANTARABANGSA IBU ZAIN terima kasih untuk semua kenangan yang tersimpan disini....

No comments:

Post a Comment