WELCOME

...inilah kehidupan

Wednesday, May 19, 2010

erti persahabatan....

kalaian punya sahabat?? pasti ada kan?? sahabat karib?? juga setiap dari kita ada....aku juga ada..ramai kawan dan sahabat...aku meletakan pada dua definisi berbeza...kawan adalah mereka yang datang dan pergi...sahabat kemana pun pergi ia tetap di hati kita sampai bila2...aku sangat-sangat menghargai sebuah persahabatan, bagi aku persahabatan adalah hubungan mulia yang perlu dijaga dan dihargai...ia terlalu indah untuk dimusnahkan..sebab itu aku suka berkawan..tak kira siapa...kan ada pepatah, berkawan biar beribu, berkasih biar satu..

sewaktu zaman sekolah, ramai kawan2 aku ada, namun hanya tinggal bebrapa orang saja yg masih berhubung hingga kini...di bumi UKM ini aku jmpa berbagai orang, bermacam ragam...5 tahun disini, cukup ramai kawan dan sahabat yang aku ada...kadangkala aku menganggap mereka seperti keluarga...yang junior adalah adik2 aku...kadang2 mereka kena marah...hahaha....18 mei aritu hari plg sedih untuk aku, bila sahabat aku keluar dan meninggalkan aku...2 hari 2 malam aku menagis...5 bulan aku hidup dgn dia...makan dgn dia..kalau ada masalah pada dia juga aku luahkan..kalau adik2 aku kat ibu zain ni nakal...x dengar ckp aku...atau mereka kecewakan aku, pada dia juga aku luahkan semuanya...bayangkanlah sekarang dia tak ada...aku balik kerja rumah kosong, tiada lagi dia di depan pintu rumah...malam pulak aku makan sendiri...2 hari aku tak makan..aku harap kalau aku x makan aku sakit dia akan datang sini...tp nasihat seorang sahabat lagi, jangan buat sahabat kita risau....jadi aku pasrah dan redhakan dia pergi...dan aku pasti satu hari nnt dia pasti kembali...

No comments:

Post a Comment