WELCOME

...inilah kehidupan

Friday, May 14, 2010

HAPPY BIRTHDAY 25



14 may 2010...aku berusia 25 tahun...usia yang sudah dewasa...harus fikirkan masa depan... banyak kenagan kehidupan pahit dan manis sepanjang 25 tahun ini...di usia ini juga aku sudah punya penyakit sama seperti mereka yg berusia 52 tahun..hahah...aku menghitung hari sebenarnya...cepat atau lambat aku akan pergi...bertambah usia satu kesyukuran...tp ia mengundang debaran...

sambutan birthday...aku memabyangkan biasa sahaja..macam tahun2 sudah...tiada kek hari jadi, aku sendiri di bumi ibu zain ini...bertahun2 aku begini aku sudah jadi biasa...malah aku juga pernah hnaya diberi wang untuk beli kek hari jadi sendiri...sedih...hahaha...tapi itu dulu...selepas itu aku hnya tersenyum menyambut kedatangan 14 may....tahun ini berbeza aku menyambut 14 may dengan senyuman dan air mata....terima kasih sahabat2 ku....terima kasih adik2 ku...8 mei di pulau pangkor parti tepi kolam renang...mereka cakap nanti tak sempat sambut dengan abg ijan... alhamdulillah...ini dah cukup baik untuk aku...kek dari waffle dan sumi...hahaha...istimewa untuk aku...

14 may....kubuka kad ucapan hari lahir dari eeryna, kubaca dengan titisan air mata....sedih...ucapan perpisahan dan doa untuk aku sentiasa happy...sepanjang hari aku menangis...keluar makan dengan zam, zaki dan firdaus....at least ada juga yang ingat hari lahir aku..dan sudi menyambutnya bersama2...ucapan berpuluh2 menerjah ke hp...alhamdulillah masih ada rakan2 yang ingat...ucapan dari adik beradik aku...ucapan dari adik2 aku di kiz ni...kawan2...kawan?? kawan paling rapat....ku tunggu panggilanya sama seperti tahun2 lepas...dia menjadi yang pertama menghubungi ku..thn ini?? tiada ucapan dari dia untuk aku...ekyn..meg..mana kau??? kau dah lupakan aku??? mak dgn abah pun tak telefon....

petang 14 may...aku sendiri hubungi ekyn...hahaha...ptg tu juga...kek hari jadi untuk aku...berdebar aku tiup lilin hari jadi...dah lama x buat semua tu....potong kek hari jadi...hahaha... sekali lagi air mata ini mengalir..terharu dengan apa yang kawan2 buat... terima kasih adik abg ijan Firdaus...terima kasih kawan2 aku zaki dan zam....junior2 tersayang ica dan mona....

apapun...aku dah dewasa...tiada lagi air mata...aku kena lalui kehidupan ini dengan senyuman... diri aku adalah hadiah hari jadi aku paling istimewa...

No comments:

Post a Comment