WELCOME

...inilah kehidupan

Monday, June 21, 2010

PUISI HATI

awal melangkah...
disini bermula...
sendiri tanpa insan yg mengenali...
mendamba ilmu di perbatasan ini...
penuh ranjau...
ketawa dan air mata...

bulan berganti bulan...
tahun berganti tahun...
terlalu banyak yang aku pelajari dan fahami..
erti kasih sayang dan kecurangan...
persahabatan dan permusuhan..
abadi dan hakiki...

masa terus membawa aku...
mengecap seribu satu memori demi memori...
aku kembali ke bumi ini...
bukan seperti yang lama...
tp insan baru...
tapi tujuan yang sama...
ditanah ini aku semaikan budi dan bakti...
di tanah ini aku taburkan kasih sayang...
supaya nanti ia mekar mengharum untuk semua isinya...

masa semakin hampir...
pada adik2 ku aku ingin sekali berpesan...
bumi ini bumi bertuah...
dalamnya ada kisah kita bersama...
kita ketawa dan menagis...
tangungjawab ini hampir terlerai...
keputusan dicipta pada hati yang maha tidak rela
maha berat...aku terseksa...
bila sampai waktu dan ketikanya...
bumi ini akan kutinggalkan...
namun kedamaian aku letak dihati...
supaya bila aku rindu aku mahu bisikan pada angin
biar dia sampaikan salam rinduku pada mereka...
aku mahu mengis dalam hujan...
supaya mereka tidak sedar aku menangis...

adik-adiku...
tuntutlah ilmu...
ini masa dan ketikanya...
kamu akan belajar dan diajar...
kasih sayang dan kerinduan...
ketawa dan air mata...
semoga kalian berjaya....
kita berjaya....

No comments:

Post a Comment