WELCOME

...inilah kehidupan

Monday, June 14, 2010

J.A.N.J.I

kamu pernah berjanji?? pernah dimungkiri?? atau pernah memungkiri?? janji ini senang untuk dilafaz tapi untuk tunaikannya?? belum tentu ada yang betul2 menjaga janjinya... ada pepatah berbunyi...kerbau diikat pada tali, manusia diikat pada janji...seketika aku terfikir...dulu pernah sekali janji yang dibina putus pertengahan jalan...5 tahun aku menyemai kasih..akhirnya dia pergi juga...bila cinta beralih arah...mana janji manismu?? cewahh..macam lirik lagu pulak...tapi tu kisah lama yang tak perlu nak diingat lagi..kerana ia hnya akan mengundang benci yang berpanjangan...hari ini...hari tulisan ini ku coret...bukan isu besar sebenarnya...tp ia sebuah janji...yang membuatkan aku menanti dan menanti...dalam kesabaran orang berpuasa..aku menanti janji..akhirnya ia berlalu...dan air kosong dan sekeping biskut menjadi habuan perut yang kosong hampir 2 hari...cukup buatkan aku kenyang...kenyang makan hati...aku tunaikan solat dan aku berdoa pada ilahi...agar tiada lagi janji yang akan dibuat untuk aku...aku bukan sensetif..tp aku teruji hari ini...sgt2...hanya Allah yang tahu...

No comments:

Post a Comment