WELCOME

...inilah kehidupan

Sunday, December 30, 2012

Bye 2012....Welcome 2013


Assalamualaikum....
sebelum menjelang tahun baru ni rasanya mahu aku coretkan kenangan pahit manis sepanjang 2012, beberapa hari lagi 2012 akan melabuhkan tirainya...dan mentari 2013 akan mula menunjukan diri, bersediakan aku menghadapi tahun baru ini? hmmm.... In Shaa Allah... sebagaimana aku tabah menempuh 2012 begitu juga dengan tahun baru ini....

AZAM?!

hmmm.... 2012 punya azam pun aku dah lupa...so azam aku 2013 nk ingat semula azam 2012 yang aku x ingat satu apa pun...hahaha... setiap tahun aku pasti ramai antara kita yang akan mula mencipta azam tahun baru, tp berapa peratus pulak yang akan merealisasikan azam yang dicipta dengan tabah dan confident? dan aku adalah salah seorang manusia yang tidak pernah menunaikan azam...hahaha... tapi 2013 ni umur aku naik 1 tahun lagi.... 28 tahun...arrgghhh tuanya....pttlah kot...dah ada anak...hahaha... dan aku berazam untuk jadi ayah yang baik untuk Muzz Haqeemi Syaqiq... Buah hati aku sekarang... dan 2013 ni juga aku akan menamatkan pengajian sarjana aku...dan mungkinkah 2013 adalah tahun terakhir aku di UKM? hmmm... sedih nak fikir... lupakan lah kejap...hehe... kalau jadi betul...terima jelah hakikat, dan aku kena yakin satu hari nanti aku akan tetap tinggalkan tempat ni... ada jugak plan nk sambung PhD...wow!! mampu ke? Tanpa Keberanian Mimpi Tidak Bermakna! cewahhh!!! hehehe..tp itulah sumber kekuatan aku dari dulu sampai sekarang....tu je kot untuk sekarang ni yang aku terfikir...

DOA DAN HARAPAN?!

Sama macam orang lain jugaklah....aku juga ada impian, nk berjaya nk kahwin....hahaha... harapan aku tak setinggi mana, apa yang aku harapkan adalah semua orang yang berada disekeliling aku happy dan gembira ada dengan aku... aku putus harapan? tak lah...aku ada impian cuma impian aku hadir bersama kasih sayang...hahaha...patutlah kawan-kawan aku marah bila aku selalu fikirkan orang lain...sorry beb aku dah memang sejak dulu mamcam ni...hahaha.... harapan aku semoga aku kuat dan tabah...semoga aku sentiasa bersemangat...semoga aku terus sihat...semoga aku terus boleh berbakti pada kolej dan pada semua adik2 aku...semoga mak dengan abah aku sihat, dipanjangkan usia, dan datang konvo aku masa aku dapat PhD nanti...

CABARAN?!

Huahhh~! ni paling aku tak sanggup...aku risau aku lemah sebelum tamat, aku takut aku kalah sebelum berjuang... memikirkan tanggungjawab aku untuk separuh bulan pertama 2013 aku sendiri takut...

1. Felo Penasihat untuk 3 Projek MEGA Kolej : MATK-17, FestKIB, HAM

2. Tesis Sarjana, VIVA Tesis, Tesis ditolak, Penyelia bertukar, Presentation...

3. Program2 Kelab : Kelab Fasi, Kelab Kerohanian, Kelab Siswaniaga

sikit x? hahaha.... Ya Allah, Kau Permudahkanlah urusanku Ya Allah semoga aku terus gagah berdiri dan melangkah!

ni yang aku dah nampak lah...yang mendatang2 tu aku serahkan semuanya pada Allah...dia maha mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya ini....

KAHWIN? SAHABAT? ADIK2?

Entahlah...kahwin tu kalau ada jodoh pasti akan tiba masanya... teringat plak masa aku menangis masa Muzz kawin...hahaha...tp sedih kot...dia kawan, adik, yang takkan ada penggantinya.... tacink wooo!!!! sahabat2 aku ramai yang dah kawin...dah lama betul x jumpa diorang, masing2 bawak haluan hidup masing2...aku bukan lupakan korang weii...aku sayang korang...tp aku kat sini ada tanggungjawab...huhu...

adik2 merangkap anak2 aku.... Airil, Zulfadli, Amir, In, Fizi....huhu... abah doakan korang mencapai kejayaan yang gemilang...abah sayang korang...sayang sangat... kalau abah habis sem depan dan abah pindah... korang akan tetap akan jadi anak2 abah...sampai bila2...jangan lupa abah woo... mesti abah akan rindu kuar mamak dengan korang, g makan kfc, layan karenah korang yang mcm2...hahahha

Mustaqim? hmmm... dia akan tetap jadi adik aku.... walaupun aku sedang menanti pertemuan terakhir...hahaha... kisah aku dan dia, terlalu panjang nk dituliskan...hahaha.... pedih jiwa raga...

2013

aku doakan semua yang sayang aku, terus ikhlas sayang aku...

aku doakan semua yang dekat dengan aku bahagia dan gembira

aku doakan adik2 aku, anak2 aku berjaya dengan cemerlang dan gembira selalu...

aku doakan junior2 tahun 1 ibu zain thn ni terus bersama dan kukuh ukhwahnya...

aku harap aku kuat dan terus gembira.....

BYE2 2012~ WELCOME 2013 =)

No comments:

Post a Comment

Post a Comment