WELCOME

...inilah kehidupan

Tuesday, August 23, 2011

Subhanallah~ berikan aku kekuatan

hari ni...
sedih melanda hati~
dah lama tak rasa mcm ni
dalam semangat yang berkobar-kobar
aku luluh dalam kepayahan
aku tersungkur dalam mencari jalan terang
Ya Allah~ padamu aku berserah
serahkan semuanya pada mu
sesungguhnya kau tahu apa yang terbaik untuk diriku
andai ketntuanmu begini aku pasrah
dan andai sebaliknya aku juga pasrah
namun dalam keredhaan aku menangis Ya Allah
sesungguhnya berikan aku sedetik kegembiraan
untuk aku terus bernafas
dalam kepayahan
aku memilih jalan mencari ilmu Ya Allah
namun langkahku tak bertopang
terhincut-hincut minta dipapah
ditolak aku jatuh
rebah dalam lumpur
aku buntu Ya Allah
aku menanti hikmahmu penuh sabar Ya Allah
sesungguhnya kau maha berkuasa~
aku insan kamil yang penuh dosa
andai kesedihan ini adalah penawar kepada dosaku
aku redha
andai ujianmu ini adalah untuk menjadikan aku lebih kuat
aku juga pasrah
kerana aku bernaung dibawah lembayung kasihmu~
andai benar ada yang terbaik untukku
tunjukanlah
Ya Allah~ taubatku padamu
Ya Allah~ kau memiliki nyawa ini dan kau berhak mengambilnya kembali
Ya Allah~ biarkan aku pergi dalam imanku tegak kepadamu
membilang hari hayat hidupku
ibarat jam detik yang menti untuk meledak...

1 comment:

  1. Ketahuilah Allah jarang memberi apa yg kita minta darinya tp memberi apa yang terbaek untuk kita.. Things owes happen 4 a reason that 4 sure!! So never regret !!

    ReplyDelete