WELCOME

...inilah kehidupan

Monday, October 11, 2010

APA ITU CINTA

Semalam balik dari field-work yang penat~ dan lapar yang amat.. sampai sebelum maghrib, tak sabar rasanya untuk landing dirumah sendiri dan menikmati makanan dengan kepuasan sendiri, maklumlah ditempat orang, kena makan apa sahaja yang dihidangkan, rindu pada adik aku tidak tertahan, tp dia kata malam baru jumpa~ haish demam2 pun berjalan juga...maka aku jumpa adik2 yang lain dulu, shahdan dan yusri~online fb...maka segalanya pun bermula, sekali lagi aku tidak terkejut tp ada keluhan kecewa yang lahir dari bibir, dada rasa sesak, bergenang air mata dikelopak, aku takkan menagis! itu janji ku...akhirnya terlerai juga mutiara jernih dari mata seorang lelaki, hahah...zaki masuk aku berkata dengan kuat, jgn sebut apa2...nada bergurau tp penuh kecewa...aku menghadap skrin laptop shahdan dengan hati bercampur-baur, update segala status, aku keluar saat sudah 10 minit maghrib masuk, keluar mandi dan menunaikan suruhan Allah itu, usai solat maghrib aku berdoa, untuk adik syasya yang berada di HKL, dan untuk aqim supaya dia segera sembuh, air mata terus menitis saat aku menadah tgn memohon dipermudahkan urusan dan dilapangkan hati~ kenapa air mata ini perlu mengalir? kerana dia? hahaha..apa hubungan aku dengan dia? bf? blm lagi...namun jauh disudut hati aku terlalu kecewa dengan tindakan manusia...orang yang dekat dgn aku, yang tahu apa yang tersirat dihati dan perasaan ini sejak pertama kali kaki si dia melangkah masuk ke UKM ini dan orang itu yang merampas dengan kejam apa yang pernah aku mimpikan~ zalim atau tidak? tafsirkan lah sendiri... gaduh? hanya untuk seorang perempuan tidak mungkin.. aku hidupkan enjin kereta, ada juga yang menahan melalui mesej2 yang bersimpati dengan aku...aku biarkan semuanya tanpa balasan...aku memandu tanpa arah tuju...dengan hanya berkain pelikat dan baju melayu~ biarkan hati ini tenang!! aku hairan, aku melihat puluhan komen yg mengucapkan selamat berbahagia, gembira dan sebagainya...tapi bila melihat aku kecewa mereka mengalih simpati pada aku?? hipokritnya kamu manusia!! hahaha... aku ketawa melihat karenah insan2 kerdil ini...dan untuk pertama kalinya aku berkata~ untuk apa tangisan ketika menghalang aku pergi dulu, tangisan itu hanya untuk melihat aku lebih terseksa disini, melihat batinku derita dengan sandiwara manusia sekelilingku...hahaha..kalian masih muda adik2 ku~ satu hari kalian akan rasa apa yang aku rasa~ satu masa aku akan pergi tanpa melihat wajah kalian lagi...satu masa aku melangkah pergi tanpa kalian tahu bila aku pergi~ ketawa ini aku cipta untuk kamu semua..namun dalam hati ini Allah saja yang tahu~ aku akan jadi setabah mungkin~ namun aku juga sedang belajar menjadi seorang pendendam....apa yang aku ada orang ambil dengan kejam..terduduk aku menyaksikan kata2 sayang namun penuh pura2...kata2 rindu penuh kepalsuan...aku bosan dengan sandiwara dunia...aku cuba beri yang terbaik pada semua..namun ini adalah balasan terhebat yang kalian hadiahkan pada aku...aku hargainya..

No comments:

Post a Comment